Ga direct naar de inhoud.

Klacht - Compliment

Tip of compliment

Heeft u een tip voor ons? Of bent u uitermate tevreden over ons werk of een van onze medewerkers? Dan horen wij dat graag.

Niet tevreden

We doen ons uiterste best om u als woningzoekende of huurder zo goed mogelijk te helpen. Dat mag u van ons verwachten. Maar toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van onze dienstverlening. Laat het ons weten!

Niet tevreden? Laat het ons weten!

Bent u het niet eens met de manier waarop u bent geholpen? Of bent u het niet eens met het besluit dat is genomen?

Hieronder leest u wat u kunt doen:

  1. Bespreek eerst uw klacht met de betreffende medewerker. De medewerker zal proberen om een oplossing te zoeken. We hopen dat we uw klacht zo kunnen verhelpen.
    Vindt u dat uw klacht nog steeds niet is verholpen of bent u het niet eens met onze beslissing? Lees dan in stap 2 wat u kunt doen.
  2. Stuur een e-mail of brief met uw klacht naar: Wonen Wateringen, Dorpskade 25, 2291 HN Wateringen |  info@wonenwateringen.nl

Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat uw klacht is en wat u van ons verwacht. U krijgt binnen twee weken een schriftelijke reactie van ons. Tussentijds kunnen wij contact met u opnemen als er meer informatie nodig is.

Komen we er samen niet uit? En bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u stap 3 overwegen. 

3.a.      Gaat uw klacht over onze dienstverlening? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland. Dit kan door een e-mail of een brief te sturen naar de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.  De Klachtencommissie geeft een advies, op basis waarvan Wonen Wateringen een besluit neemt.

3.b.      Gaat uw klacht over de woonruimteverdeling/ woningtoewijzing? Dan kunt uw klacht voorleggen aan de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden (RKWH). Deze onafhankelijke commissie behandelt klachten van woningzoekenden over woonruimteverdeling in de regio Haaglanden. Uw klacht wordt door de RKWH alleen in behandeling genomen als uw klacht al door ons is behandeld. Meer informatie over de procedure bij de RKWH leest u hier.                          

3.c.       Heeft u een klacht over huurprijs, huurverhoging, huurverlaging, servicekosten, kosten voor nutsvoorzieningen, de energieprestatievergoeding, onderhoud en woningverbetering? Vraag de Huurcommissie een uitspraak te doen over uw klacht. Dit kan alleen als u de klachtenprocedure - stap 1 t/m 2 - al heeft gevolgd. De huurcommissie gaat niet over woonruimteverdeling.

« terug